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dc.contributor.authorBernal Campos, Henry César
dc.date.accessioned2020-07-03T05:55:42Z
dc.date.available2020-07-03T05:55:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationhttps://doi.org/10.32997/2463-0470-vol.27-num.1-2019-2627es
dc.identifier.issn0122-8900
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11227/10201
dc.descriptionVol. 27, No. 1 (2019)
dc.description.abstractLos escasos medios didácticos no responden a la pedagogía activa del conocimiento difundido por los programas de Administración de Empresas. Pese a las exigencias de la política pública dada por las instituciones rectoras de la educación, las acciones se han centrado en el plano verbal y persiste la distancia teoría-práctica. El desafío se da por la dificultad de crear medios didácticos activos para una educación organizacional, que implican los sistemas probabilísticos, autorregulados y complejos de las organizaciones. La falta de comprobación de las teorías ha inducido la observación directa en empresas fuera de la Institución Educativa. El Laboratorio de Empresa como didáctica activa para la educación empresarial, devela algunos caminos para aceptar el desafío de unir teoría-práctica. Las opciones: imaginarse poderoso para dominar la dificultad o aceptar el desafío.es
dc.description.abstractIn this article, we present an ongoing investigation focused on the lexical plane of academic discourse in university education; specifically, we are interested in analyzing the lexical dimension in the texts written by graduates of professional careers at the time they enter postgraduate studies. Theoretically, we articulate aspects of studies on lexical availability - which seek to discover what lexies a speaker would be able to use in certain communication issues and centers of interest - with socio-rhetorical studies on academic discursive genres and disciplinary communities. The corpus for this article is made up of the argumentative texts that the applicants present as a requirement for admission to a master's degree in Linguistics. In this first advance, we will present the analysis indicators defined for the delimitation of the «academic lexicon» and that constitute the work route to be followed: measurement of lexical wealth; similarity analysis, terminology analysis with word clouds; Reinert or lexical world analysis; factorial analysis of correspondences; lexical modeling analysis; analysis of lexical relationships and textual articulation. In addition, we will present initial results achieved with the metric lexicon tools provided by the software Iramuteq 0.7 alpha 2.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Cartagenaes
dc.relation.ispartofjournalPanorama Económico
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es
dc.sourcehttps://revistas.unicartagena.edu.co/index.php/panoramaeconomico/article/view/2627spa
dc.subjectLaboratorio de Empresa (LdE)es
dc.subjectEmpresa Experimental (EE)es
dc.subjectPráctica Experimentales
dc.subjectPedagogía Activaes
dc.subjectPedagogía y Didácticaes
dc.subjectCompany Laboratory (LdE)es
dc.subjectExperimental Company (EE)es
dc.subjectExperimental Practicees
dc.subjectActive Pedagogyes
dc.subjectPedagogy and Didacticses
dc.titleDesafíos didácticos en la disciplina empresariales
dc.typeArtículo de revistaspa
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dc.identifier.doi10.32997/2463-0470-vol.27-num.1-2019-2627es
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dc.relation.citationissue1
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dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.localJournal articleeng


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